tisdag 2 augusti 2011

Tack för hjälpen

Målning
Det har varit fint väder som lämpat sig väl för målning. Sagt och gjort! Alexandra och Christoffer kom på idén att måla om trädgårdsmöbler i samma nyans som huset. Så blev det! Slipa bort gammal träoljefärg, grunda och sen på med den nya gula färgen. Och fort som bara den torkade den. Härligt, de blev som nya.
Sen har jag gått och grunnat på varför klockslagen som står längs ner när jag publicerar inläggen här i bloggen inte stämmer med min tid. Och så kom jag på det. Den här servern och sidan som jag bloggar på finns i USA så det är således amerikansk tid som blir den som gäller. Nåja, det blir en liten påminnelse om att vi ligger cirka nio timmar före här.
Nu är min klocka 19.55. Ska bli kul att se vad den är i USA just nu då.

Slipa bort gammal träoljefärg.

Måla på grundfärg,

Åtta timmar målning blev det,

Men himla bra när det blev klart. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar