lördag 6 augusti 2011

Augustimys

Dags att tända ljus igen
Ja, så var det redan augusti och faktum är att jag tycker inte det gör något att hösten snart är här. Det innebär härliga kvällar då man man tända ljus och mysa. Tror faktiskt jag är höstmänniska, älskar den höga klara luften, de vackra höstfärgerna och att vara ute i skog och mark.
Jag fick ett väldigt vackert ljus istället för blommor av min syster. Det har jag glädje av många kvällar här framöver och det står sig längre än vad blommor skulle göra. Så det var en bra ge-bort-present som jag själv ska tänka på att köpa nästa gång.
Igår åt vi en räk- och tonfisksallad här. Det var länge sedan jag gjorde, och både gott och nyttigt. Mums!
Nu regnar det som bara den, men tror växterna och gräsmattan är väldigt glada för det. Har inte varit så mycket av den varan här i sommar, så det är mer än välbehövligt!
Då kan man sitta inne och läsa, när regnet smattrar utanför, inte dumt det heller.


Augusti = ljuskvällar!

Kan man ge bort istället för blommor!
Räk- och tonfisksallad - gott!

Tända ljus - mysigt så här års!

När regnet smattrar - då blir det läsning i schäslongen.

Blåbärspaj av årets skörd i skogen!

Lill-Wille som vuxit och inte är så liten längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar