söndag 22 januari 2017

Innebandymatch

IBF Falun mot Helsingborg
Igår var jag, Alexandra och Christoffer på innebandy i Jalas arena på Lugnet. För min del mitt livs andra innebandymatch. Det är en verkligt fartfylld sport och jag tycker det är roligt att förkovra mig i andra idrotter. Så när det delades ut gratisbiljetter på ICA Maxi i Falun tog jag chansen. Det blev riktig dramatik. Falun ledde komfortabelt, såg det ut, efter två perioder. Och kanske kopplade av i tredje. Vad vet jag. Men Helsingborg reducerade två mål i första minuten i tredje. Och så var det plötsligt match igen. Den höll i sig ända till sista minuten, då Helsingborg tog ut målvakten och försökte kvittera, då stod det 6-5 till Falun. Men resultatet höll sig matchen ut. Lätt svettiga av spänning kunde vi lämna Lugnet.

Vi är på plats och tar en bild, som hamnar på jumbotronen.


Vi satt precis bakom avbytarbänken på rad 2.


Matchen är igång.


Det går undan i innebandy.

Mål.

Kul match.

Som slutade med hemmaseger 6-5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar