söndag 22 december 2013

Dan före dan

Före dopparedan
Idag har blåst alldeles otroligt. Tror "Sven" och "Ivar" legat i lä där. Den här var värre. Trodde att tallarna på tomten skulle ge vika. Men nu kanske det lugnar sig litet.
Städningen av huset har fortsatt idag och nu känns det helt lugnt. Imorgon ska det skuras golv, sen är det nog klart för gästerna att anlända.
Idag när jag skulle storhandla på Ica Maxi hade jag gjort en lång inköpslista över allt jag skulle ha. Men lagom jag öppnade bildörren för att ta den, så flög den all världens väg. Det var liksom lönlöst att börja jaga den när det blåste storm ute. Så det fick bli att försöka memorera allt som stod på den listan. Ja, jag har hittills bara kommit på en grej som stod där som inte kom med. Så det visar sig om mycket saknas när det är dags för julbord!

Klart Symphonie ska ha röd grimma när det är jul!

Idag slog amaryllisen ut, lagom till jul,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar