lördag 5 november 2011

Allhelgonahelg

En helg att minnas sina nära och kära
Allhelgonahelgen är en fin helg med mörkret, ljusen och minnen av personer som inte finns med oss här på jorden längre. I år är helgen ovanligt varm med många plusgrader. Vi sa just idag när vi åkte till stallet, så här får gärna hela vintern fortsätta. Fast jag vet att många andra inte tycker så. Fast det är ju var och en fritt att tycka vad man vill, som tur är. Själv bävar jag för snöskottning, kyla, halka m.m. men nog om detta.
Idag körde vi Vilda Wille till ridhuset. Han var så himla duktig. Har nog aldrig sett honom gå så bra som idag. Det kanske blir dressyrhäst av honom så småningom! :)
Lilla Dixie var med till stallet och hon ligger snällt på ett fleecetäcke och tittar när vi håller på med hästarna.
Idag har jag även skaffat ett YouTube-konto. Så nu ska jag börja lägga upp filmer till bloggen också. Testade lite idag och här kommer den första, Wille tränar på Sveden (OBS, jag vet att bildkvalitetén och skärpan har mycket att önska, men det ska bli bättre med tiden). Och här är den andra; Wille i galopp
Jag önskar er en skön allhelgonahelg!

Lilla Dixie, 8 veckor, ligger snällt och tittar nyfiket i stallet när vi håller på med hästarna.

Så här skönt är det att ligga i famnen när matte tränar med hästen.

Dags att linda ben med nya Modern Horse-lindor, men oj vilka leriga hovar.... Blir att spola av dem!

Middag på Svavelstigen, rostade rotsaker, lax, romsås och grönsaker.

Dixie på besök i stora ridhuset på Sveden idag.

Wille gick kanon på dagens ridpass, bästa ever!

Han var väldigt trött, nöjd och svettig efteråt.

Tänder ljus för mina nära släktingar ikväll. De är enormt saknade! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar