tisdag 15 november 2016

Firade Alexandras födelsedag igår

Gick på Pinchos
Igår fyllde Alexandra 28 år. Det tänkte vi fira lite. Och Christoffer och jag hade haft lite hemliga överläggningar under dagen och bestämt att vi skulle gå ut på Pinchos och äta, en ny restaurang i Falun, med ett litet annorlunda koncept. Det var trevligt och gott. Men det började med att de kom upp till Galgberget och hämtade mig. Alexandra skulle då få sin present. Hon hade inte en aning, men detta hade jag påbörjat redan i somras med att beställa en målning av henne och Symphonie. Den kom levererad i veckan från Art by M (Maria Drugge Nilsson) som målat den. Hon öppnade paketet och hade ingen aning om vad det var. Men när hon väl fick syn på motivet blev hon först tyst, och sen började tårarna trilla. Och då kunde inte jag heller hålla mig, så det blev rena gråtkalaset. Den var verkligen fin. Sen när vi samlat oss tog vi oss till Pinchos och beställde in lite olika maträtter. Så en lyckad dag blev det.
Paketöppning när det är som roligast!

Premiär på Pinchos.

Många små olika rätter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar