lördag 10 oktober 2015

Kärt återseende

Vår första ponny Tham
Idag när jag ändå skulle till Sandviken (Högbo) på ponnydressyrtävling, passade jag på att hälsa på Alexandras allra första egna ponny Tham som vi köpte som 3-åring. Alexandra var 12 år då. Jag visste att han nu är uppstallad på Högbo ridklubb. Så jag smög ut på upptäcktsfärd och javisst, där stod han i en hage. Nu 18 år gammal, men samma pigga blick som jag kommer ihåg honom som. En alldeles underbar och speciell ponny. Så allround. Alexandra tävlade upp till LA-hoppning och både 5- och 6-årschampionat i dressyr på honom. Så många roliga tävlingsminnen. Sen vann de tre DM-guld i dressyr tillsammans också. Han gick ända upp till FEI-dressyrprogram. 
När jag kom dit idag hade han precis fått lunch, han hälsade glatt när jag kom, men efter några minuter var han mer intresserad av maten än av mig.

Sötisen hade precis fått lunch.

Men hejade glatt när jag kom,

Så söt och go ponny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar