måndag 13 juli 2015

Pionprakt

Ljuvliga blommor
För er som inte gillar pioner eller blommor, kan sluta läsa nu. Det här är ett inlägg som helt och hållet innehåller blommor och framförallt pioner. Det är mina egna planteringar, som jag tagit från mitt gamla föräldrahem, som sedan fick följa med till Kniva, där jag bodde i 17 år, och som nu sedan 8 år, är planterade på Galgberget i Falun. Riktigt grandiosa, vackra, ljuvliga och helt enkelt de bästa blommor jag vet.
Christina och jag gjorde ett studiebesök hos Alexandra och Christoffer i Vika-Sörbo, så de fick visa upp sitt stora projekt med gården. Tur de har ork och har en vision om vad detta ska bli med ett antal års jobb framöver. Ikväll ska hönshuset få sina första hyresgäster, och snart värps det nog ägg, så då blir man stadig kund på eko-ägg.


Mina absoluta favoriter.


Finns det några vackrare blommor? Tveksamt!


Har precis slagit ut.


Fika i Vika-Sörbo idag.




En bild från gårdagen.


Vackra pioner från föräldrahemmet.


Flera på väg att slå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar