tisdag 3 mars 2015

Vardag igen

VM-festen är över
Nu har allt återgått till det normala livet i Falun. Strålkastarna i hoppbackarna är släckta, de som lyst upp stan och som jag sett från Galgberget i flera veckor dygnet runt.
Falun är en arrangörsstad utöver det vanliga. Från de befarade trafikproblemen som målades upp kan jag säga att jag har inte ens märkt av att det skulle vara ett VM i stan. Det är längre bilköer till vardags genom stan när man ska till och från jobbet i rusningstid. Så där målades ett helt felaktigt scenario upp, vem/vilken organisation som nu gjorde det.
Trots det så har minnena från Medal Plaza etsat sig fast som de mest glädjefyllda, festliga och fint inramade stunderna för min del. Så häftigt att få hylla dessa skidhjältar och hjältinnor tillsammans med tusentals andra besökare. Ett verkligt smart drag att ha det på torget i Falun. Och alla kvällar jag var där gick det parkera med någon minuts promenadväg till torget. Så detta befarade trafikkaos uteblev helt. Och bra var ju det.
Nu har strålkastarna släckts över Falun och hoppbackarna.

Vardag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar