fredag 26 december 2014

Annandag jul 2014

10 år sen tsunamin
Idag är det 10 år sedan den fruktansvärda tsunamivågen slog in över Sydostasien. Över 500 svenskar omkom och många skadades. Idag har det sänts minnesstunder från både Thailand och från Sverige på TV. Själv minns jag när dåvarande landstingsdirektören ringde mig några dagar efter händelsen och vi blev inkallade till landstingets huvudkontor där vår krisorganisation skulle sättas på fötter för att kunna ta hand om eventuella skadade, anhöriga osv. Jag minns hur jag och vår beredskapssamordnare satt och gick igenom passagerarlistor under hela nyårshelgen för att kunna vara förberedda för att kunna ta hand om de drabbade från Dalarna på bästa sätt.
Idag sänder jag en tanke till drabbade offer och deras anhöriga.
Sänder en tanke till tsunamioffren och deras anhöriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar