lördag 11 oktober 2014

Kärt återseende

Älskade Tham
Hade fått nys om att vår första egna ponny, Tham, stod uppstallad på Högbo ridklubb, dit jag skulle idag. Han har en ny liten ryttarinna. Vi köpte honom som 3-åring år 2000 och hade honom till 2006, då han flyttade till Ronja i Hofors, och sen hamnade han i Torsåker och nu i Högbo. Han är nu 17 år och vid god vigör. Jag gick till stallet och frågade om det fanns någon Tham där och en liten tjej berättade vilken box han stod i och vilken hage han gick i. Så jag tog med med några morötter och traskade iväg. Jodå, kände igen honom på långt håll och ropade Tham. Han tittade upp och jag fick för mig att han kände igen mig. Han blev glad över morötterna och ja, det blev ett kärt återseende efter ett antal år. Pratade med en annan hästägare där som berättade att han var så snäll. Och jag klappade om honom extra mycket. Det är något visst med den första ponnyn som man haft i familjen.
Han verkade nöjd med livet och sin hage. Härligt att han verkar ha det bra!

Hittade söta Tham i en hage där han åt lunch och så fick han morot av mig.

Alltid något speciellt med första ponnyn man haft.

Verkar nöjd med livet, 17 år just nu.

Tack för besöket, älskade du.

2 kommentarer: