lördag 4 januari 2014

Regnig lördag

Med stalltjänst
Idag har det regnat i stort sett hela dagen. Tänk om all denna nederbörd skulle ha kommit som snö. Då tror jag det varit snö upp till taket nu. Trots allt är det ju lite märkligt att vi i januari har plusgrader och regn. Om jag minns rätt så hade vi en sån här vinter 1991. Ett tag sen. Vi får väl se om det blir någon vinter över huvud taget. Det som är tråkigt är att hästarna vadar i lera i hagarna. Hade ju helt klart varit myckt bättre med fruset och litet vitt på backen. Men däröver råder vi ju inte.
Så idag på eftermiddagen hade vi stora insläppet i stallet. Jag och Christoffer var där, Alexandra jobbade. Och det tog sin lilla tid men gick riktigt bra. Tänk att ridskolehästarna släpps från hagarna och hittar till sin box i stallet. Ja, nästan alla i alla fall.
Symphonie fick komma in sist och vi spolade av benen på honom innan han fick gå in i sin box.
Känns bra att jag igår köpte tulpaner som lyser upp litet hemma. Flera hyacinter har jag slängt idag.

Lite vår på Svavelstigen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar