lördag 22 september 2012

Höstdagjämning

Äpplen och hortensia
Usch vad det har regnat idag. Från morgon till kväll. Hästarna var så frusna när vi tog in dem på eftermiddagen. Genomblöta. Lill-Welt fick ett fleece-täcke på sig och verkade tycka det var skönt.
Idag är det höstdagjämning. Imorse när jag gick ut hade Citygross varit snälla och ställt en förpackning äpplen på trappen till mig och alla grannar. Rena charmoffensiven på Galgberget. Smakade riktigt bra.
På eftermiddagen fick jag syn på ett fantastiskt blommande träd vid Falu gruva. Med goda vänners hjälp på face-book fick jag hjälp med att få reda på vad det är, en hösthortensia på stam. Det var så vackert och nu vill jag också ha ett sånt i trädgården. Det blir att åka till Lövhyddan och leta.

Tack Citygross för goda äpplen.

Vid gruvan blommar denna ljuvliga hösthortensia nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar