torsdag 16 augusti 2012

Vaccinering

och fortsatt finfint väder
Vilken sensommardag vi upplevt idag. Det här är nog årets sommar och jag har lyckats pricka in ledighet precis nu. Idag har vi bl.a. vaccinerat hästarna mot botulism. Årets dåliga höskörd innebär att de kommer att få äta hösilage i vinter. Och då bör man vaccinera mot botulism. Tre sprutor ska de ha. Hästarna sörjer nog inte, de brukar tycka hösilage är godare än vanligt hö. Saftigare förmodligen.
Jag tog Dixie med till stallet på dan. När jag hämtade henne stod lite roliga bilar parkerade som jag förevigade. Antar att det beror på att Rockstad Falun precis börjat idag. En festival som blivit större och större för varje år. Hårdrocksband i dagarna tre.

Roliga bilar på besök i Falun.

Antar det beror på Rockstad Falun.

Mina fina blomlådor.

Härligt att kunna njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar