måndag 26 december 2011

Stormen Dagmar

Riktigt otäckt
Det var länge sen jag var så rädd som i natt. Jag vaknade klockan två och funderade på vad det var som lät. Det ven som jag aldrig tidigare hört. Det tog i på ett otäckt sätt. Som om taket skulle lyfta. Efter det gick det inte att somna om förrän på morgonsidan när vinden bedarrade. Jag tror faktiskt inte jag varit med om en sån här rejäl storm som till och med hade orkanbyar, tidigare. Imorse låg det tallgrenar runt hela huset. Och jag är så tacksam att tallarna på tomten stod pall för den blåsten. Idag när vi åkte till stallet såg vi förödelse på många platser med omkullfallna träd. Och när jag skulle åka och handla på ICA Maxi passerade jag en demolerad busshållplats på Vasagatan, som jag var tvungen att föreviga. Ja, den där Dagmar var inte någon snäll dam, hon var en riktig "bitch"!!!

Busshållplats på Vasagatan i Falun = demolerad!


Tur man inte stod och väntade på bussen där!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar