torsdag 15 september 2011

Ljusstöpning

Förena nytta med nöje
Det är höst och vad kan passa bättre än att börja tänka på att tända fina ljus. Därför var vi ett antal "damer" från mitt jobb som bokat in oss hos Falu ljusstöperi som numera finns på Elsborg. Har stöpt ljus i deras regi en gång tidigare för några år sedan, fast då på Ingarvet. Nu kände jag att det var dags igen. Och det var verkligen att förena nytta med nöje. Så välordnat och genomtänkt. Härligt värdskap av Renée som lotsade oss genom kvällen. Proffsigt! Det kan jag verkligen rekommendera. Vi fick mat och dryck under kvällen. Det tog sammanlagt fem timmar. Men oj vad härligt det var att komma hem med två stora välfyllda kassar med ljus. Jag förstår att det är näst intill fullbokat hos dem.

Helmysigt på Falu ljusstöperi.

Välfyllt i hyllorna, bara att handla.

En fin ljusstake, med design från Leksand.

Fina mässingsljusstakar.

Fin inredning i butiken.

Här fick vi stöpa många egna ljus.

Mitt under femtimmarspasset fick vi gulaschsoppa med tilltugg.

Härliga Renée lotsade oss genom ljusstöpningen.

Här det roligaste av allt, när vi fick färga in våra nystöpta ljus.

Här hänger ljusen på tork.

Många olika färger blev det.

Och här bokar Renée in nästa gäng, väntetiden är upp till ett år. Men då kommer vi igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar